Davčni zavezanec daje influencerjem (vplivnežem) brezplačne proizvode, ki jih ti omenijo v svojem blogu. Teh proizvodov influencer zavezancu ne vrne, ampak jih obdrži za osebno rabo.
Zavezanec jih knjiži kot brezplačno dane proizvode oziroma dana darilo. Ali so odhodki, povezani z nabavno vrednostjo prodanega blaga, davčno priznani v skladu z ZDDPO-2?
Odgovor: Vsebinsko ne gre za brezplačno dane proizvode oziroma darila, ampak za plačilo opravljene storitve (reklamiranja proizvoda) v naravi. Tovrstni odhodki niso taksativno našteti v 30. členu ZDDPO-2 kot davčno nepriznani, zato jih davčni zavezanec presoja v okviru 29. člena istega zakona. Če bo davčni zavezanec dokazoval, da so takšni stroški potrebni za nastanek prihodkov (influencer objavi proizvod in njegovo uporabo, kar ima pri njegovih sledilcih učinek ciljno usmerjene reklame), potem so takšni odhodki davčno priznani, saj so potrebni za nastanek prihodkov. Prav tako so takšni poslovni dogodki običajno povezani s poslovno prakso ne samo v tujini, ampak tudi v Sloveniji.
VIR: zvezaRFR.si